Toate companiile care vor să ne dea de pe scaunul șoferului

de: Alex Rizea
24 12. 2017

Industria auto este de câțiva ani la un moment de cotitură: dorința producătorilor de „a lansa la apă” mașinile fără șofer. Concurența a devenit cu atât mai mare cu cât nu doar companiile specializate în producerea de automobile sunt interesate de mașini autonome, ci și alte companii din afara industriei.

Când vine vorba despre mașini electrice sau autonome,  americanii de la Tesla sunt pe buzele tuturor doritorilor. Producătorul cu cea mai mare experiență a ajuns la Tesla Model 3. Mașina va primi un software capabil să „înveţe” tiparele de comportament ale conducătorului. Misiunea Tesla este să creeze automobile care se conduc singure în proporție de 100%, iar aceste mașini sunt deja în faza de testare parcurgând mii de kilometri pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.

Waymo, divizia responsabilă de mașini autonome a Alphabet (aceeași corporație care deține Google), este prima companie din lume care se va putea mândri cu introducerea în trafic de mașini autonome fără șofer de rezervă la volan. Reprezentanții Waymo urmează să le ofere oamenilor obișnuiți locul din dreapta, pentru o experiență futuristă cu un robot în rolul conducătorului auto.

În 2014, se anunța cu surle și trâmbițe că gigantul IT chinez Baidu va testa masini autonome în Beijing si Shanghai împreună cu BMW. Baidu este compania care a devenit cunoscută pentru motorul de căutare și pentru propria variantă de Street View. În urmă cu câteva luni, Baidu și-a făcut publică permisiunea de a circula pe drumurile publice în China cu mașini autonome. De altfel, omoloaga chineză a Google este investigată în China pentru testarea unei mașini autonome pe drumurile publice.

Producători de procesoare care vor să ajungă în mașina ta

Nici compania de procesoare grafice Nvidia nu stă degeaba. Reprezentanții Nvidia au anunțat lansarea unei noi platforme numită Pegasus care să poată controla în proporțiue de 100% vehicule autonome. Conform anunțului, primele teste vor fi făcute în Germania, în anul 2018.

Totodată, și Intel se reorientează spre mașinile autonome. Americanii au achiziționat la începutul anului 2017 MobilEye (o companie israeliană ce a colaborat în trecut cu Tesla) cu 15,3 miliarde de dolari. Una dintre colaborările răsunătoare ale MobilEye a fost cea cu BMW, nemții care lucrează și ei la un automobil care să se conducă singur.

Din enumerare nu putea lipsi gigantul Apple. Deși nu a dezvoltat o mașină autonomă, ci un sistem de ghidare autonomă pentru automobile, mai marii companiei din Cupertino simt că e „o pâine de mâncat” în această zonă. Aceștia au încheiat un contract cu Chrysler pentru a testa sistemul cu pricina pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.

Firesc, din toată întrecerea nu lipsesc giganții. De exemplu, în 2016, Ford anunța că prima mașină autonomă de serie fără volan și pedale vine în 2021. De atunci au trecut doi ani și inginerii Ford au început testarea automobilelor inteligente alături de Lyft. Astfel, aceștia vor dezvolta un software care va permite vehiculelor Ford să opereze cu ajutorul aplicaţiei Lyft. Aceasta e alternativa Uber în Statele Unite ale Americii.

[readmore]

Chiar dacă pare că lucrurile se pun la punct încet și sigur, tehnologiile încă mai au nevoie de ajustări. Cel mai bun exemplu este Tesla. Mașinile sale au avut nevoie de rechemări în service. Acum mingea este în terenul autorităților, cele care ar trebui să reglementeze mașini autonome. Din păcate sau din fericire, pentru un moment, autoritățile pun siguranța pe prima poziție.

Vine, fără îndoială, un viitor în care nu vom mai conduce și asta pentru că, în multe situații, s-a dovedit că un robot e mai atent decât un om.